Brainpower++ met UX/UI Designer Stephan Westra
Customer Journeys: hoe doorlopen gebruikers jouw website of app?
Customer Journeys bieden een levendig en beeldend inkijkje in de wereld van gebruikers: waar ze struikelen, waar ze blij mee zijn en waar de schatkisten van verbetering verborgen liggen. En het beste? Het is allemaal vanuit het oogpunt van de gebruiker.
Het ultieme doel? Ontwikkelaars en andere stakeholders de sleutels in handen geven voor het begrijpen, creëren en omarmen van deze customer journeys. Want wie goed kijkt, ontdekt schatten aan inzicht en mogelijkheden.
Tijdens de Brainpower++ nam ik de Arcadians mee in het belang van de inzichten die je uit een Customer journey haalt. In deze blog vertel ik je mijn drie belangrijkste learnings uit de sessie.
Laat Customer Journeys leven.
Betrek alle teamleden, stakeholders, afdelingsmedewerkers, klanten en de organisatie bij de klantreis. Op deze manier breng je afdelingen met elkaar in contact en kan je makkelijker over muren gaan om tot dezelfde visie en doelen te komen.
De Peak-End theorie.
Mensen onthouden de start, midden en eindfase van een reis. Zorg er dus voor dat je piekt op het einde, zodat mensen een goed gevoel overhouden aan jouw dienst of app.
Ga in gesprek en loop mee met je eindgebruikers.
Achterhaal altijd de context van waaruit zij werken en waarom ze ergens tegenaan lopen. Op deze manier creëer je écht inlevingsvermogen en kan je vanuit de gebruiker ontwerpen.
Conclusie.
Customer Journeys moeten altijd ondersteunend zijn aan een business doel, waarbij je wil verbeteren vanuit de belevingswereld van de eindgebruiker. Hierdoor kan je de bedrijfsvisie veranderen van inside-out naar outside in, zodat de klantreis niet afhangt van de bedrijfsprocessen, maar bepaald wordt vanuit de behoeften van de gebruiker. Betrek alle interne afdelingen erbij, zodat je silo’s kan afbreken en samenwerken creëert en stimuleert.
Duik dieper
Van 75 landen naar ons Arcady podium
Webdev Power up with AI: Meld je aan!
New Face: onze afstudeerders in september 2025
New face Kees - Full Stack Developer
Digitaal versnellen. Waar begin je?
Recap Arcady Zwolse Mudrun 2025
Op pad met de Polar Express
New face Maarten - .NET Developer
10 jaar Arcady
New face Jasper - Scrum Master
Zwolse Arcady Mudrun
New face Arjen - Senior .NET Developer
Arcady en FrontRow
Arcady gaat naar Groningen
New face: onze afstudeerders 2025
New face Jan - Tech Lead
New face Jesse - Front-end Developer
New face Wijnand - Talent Sourcer
New face Gerrit - Full Stack Developer
New face Roel - .Net Developer
New face Michiel - .Net Developer
New face Matt - Front-end Developer
New face Cedric- Full-Stack Developer
Brainpower++ met Arcadian Demiën
New face Calum - Full-Stack Developer
New face Noah - Front-end Developer
De reis naar MVP – Story of Sander
New face Lisa- Content Marketeer
Arcady doet mee aan Hacktoberfest 2024
New face Sjaak - Front-end Developer
Brainpower++ met Arcadians Max & Mike
New face Quincy - Full Stack Developer
Webdev Synergy: Meld je aan!
Brainpower ++ met Full Stack Developers Charlene en Jeroen
Brainpower ++ met Tech Lead Wessel Loth
Brainpower ++ met Senior React Developer Demiën
New Face Jelle
New Face Lars - Full Stack Developer
WebDev Connection: Zien we jou op 18 juni?
Brainpower ++ met (lead) Full-Stack Developer Lucas van Liere.
New face: onze afstudeerders 2024
New face Tim
New face Philip
Brainpower++ met Front-end Developer Robert
Groeiversneller Arcady creëert nieuwe sales posities
De werkdag van Sinterklaas
Recap Tweakers Developers Summit
De 5 stappen in het Design Thinking Process.