Brainpower++ met UX/UI Designer Stephan Westra

Customer Journeys: hoe doorlopen gebruikers jouw website of app?
Customer Journeys bieden een levendig en beeldend inkijkje in de wereld van gebruikers: waar ze struikelen, waar ze blij mee zijn en waar de schatkisten van verbetering verborgen liggen. En het beste? Het is allemaal vanuit het oogpunt van de gebruiker.
Het ultieme doel? Ontwikkelaars en andere stakeholders de sleutels in handen geven voor het begrijpen, creëren en omarmen van deze customer journeys. Want wie goed kijkt, ontdekt schatten aan inzicht en mogelijkheden.
Tijdens de Brainpower++ nam ik de Arcadians mee in het belang van de inzichten die je uit een Customer journey haalt. In deze blog vertel ik je mijn drie belangrijkste learnings uit de sessie.
Laat Customer Journeys leven.
Betrek alle teamleden, stakeholders, afdelingsmedewerkers, klanten en de organisatie bij de klantreis. Op deze manier breng je afdelingen met elkaar in contact en kan je makkelijker over muren gaan om tot dezelfde visie en doelen te komen.
De Peak-End theorie.
Mensen onthouden de start, midden en eindfase van een reis. Zorg er dus voor dat je piekt op het einde, zodat mensen een goed gevoel overhouden aan jouw dienst of app.
Ga in gesprek en loop mee met je eindgebruikers.
Achterhaal altijd de context van waaruit zij werken en waarom ze ergens tegenaan lopen. Op deze manier creëer je écht inlevingsvermogen en kan je vanuit de gebruiker ontwerpen.
Conclusie.
Customer Journeys moeten altijd ondersteunend zijn aan een business doel, waarbij je wil verbeteren vanuit de belevingswereld van de eindgebruiker. Hierdoor kan je de bedrijfsvisie veranderen van inside-out naar outside in, zodat de klantreis niet afhangt van de bedrijfsprocessen, maar bepaald wordt vanuit de behoeften van de gebruiker. Betrek alle interne afdelingen erbij, zodat je silo’s kan afbreken en samenwerken creëert en stimuleert.
Duik dieper

Digitaal versnellen. Waar begin je?

Recap Arcady Zwolse Mudrun 2025

Op pad met de Polar Express

New face Maarten - .NET Developer

10 jaar Arcady

New face Jasper - Scrum Master

Zwolse Arcady Mudrun

New face Arjen - Senior .NET Developer

Arcady en FrontRow

Arcady gaat naar Groningen

New face: onze afstudeerders 2025

New face Jan - Tech Lead

New face Jesse - Front-end Developer

New face Wijnand - Talent Sourcer

New face Gerrit - Full Stack Developer

New face Roel - .Net Developer

New face Michiel - .Net Developer

New face Matt - Front-end Developer

New face Cedric- Full-Stack Developer

Brainpower++ met Arcadian Demiën

New face Calum - Full-Stack Developer

New face Noah - Front-end Developer

De reis naar MVP – Story of Sander

New face Lisa- Content Marketeer

New face Guus - Back-end Developer

Arcady doet mee aan Hacktoberfest 2024

New face Sjaak - Front-end Developer

Brainpower++ met Arcadians Max & Mike

New face Quincy - Full Stack Developer

Webdev Synergy: Meld je aan!

Brainpower ++ met Full Stack Developers Charlene en Jeroen

Brainpower ++ met Tech Lead Wessel Loth

Brainpower ++ met Senior React Developer Demiën

New Face Jelle

New Face Lars - Full Stack Developer

WebDev Connection: Zien we jou op 18 juni?

Brainpower ++ met (lead) Full-Stack Developer Lucas van Liere.

New face: onze afstudeerders 2024

New face Tim

New face Philip

Brainpower++ met Front-end Developer Robert

Groeiversneller Arcady creëert nieuwe sales posities

De werkdag van Sinterklaas

Recap Tweakers Developers Summit

De 5 stappen in het Design Thinking Process.
